Sunday, February 6, 2011

Kehidupan.

Sedikit sebanyak banyak perubahan yang telah berlaku dalam hidup aku sedikit demi sedikit . mungkin perubhan yag berlaku ini kearah kebaikkan . 21 tahun aku hidup di dunia Allah ini . aku bersyukur teramat sgt sebab aku dapat kenal dan tgk Gelagat orang atas muka bumi Allah ini . mcm mcm perangai ade . kadang boleh datang kan Gembira . Sedih . dan mcm mcm lagi . kehidupan atas muka bumi ini memang menarik jika kita sebagai hamba selalu menjalani kehidupan seperti yang disuruh .

Aku sudah cukup penat kalau aku terus jadi mcm dulu . abaikan solat , buat benda tak sepatutnya . dan mcm mcm lagi . aku taknak jadi manusia yang tak berguna . aku nak jadi insan yang bahagia didunia dan di akhirat . InsyaAllah . tapi tindak balas yang aku dapat kebanyakkan semuanya negatif . Siapa fikir orang mcm aku tak boleh Berjaya . sekarang pon aku dah kurang tinggalkan solat . kalau dulu bukan main lagi nak pegang sejadah pon susah . mungkin aku dah besaq panjang fikrkan semua ni . hidup mati jodoh ajal maut semua kat tgn dia . kalau nak amik sekarang pon dia boleh . so , setiap saat dan detik kita kena berjaga-jaga tak kira tempat waktu dan ketika .

Keluarga dan Kawan .

Bercakap soal keluarga memang susah sikit . aku tak mcm family orang lain . family aku besedeharna . tak kaya tak susah . kalau nak satu benda tu usaha sendiri dapat kan . mcm tu lah . hm aku dengan adik beradik semua ok . mungkin faktor usia meyebabkan semua adik beradik pandai fikir baik buruk . tapi kadang kadang tu mesti ade salah silap jugak . kadang tersalah cakap pon boleh mendatangkan marah bagai . Aku tak tau lah , aku rasa aku dah cukup bahagi kasih sayang dan layanan yang bagus kat adik beradik aku tapi kadang tu bila cakap diorang menusuk dalam hati ouh ! pedih . hm aku bukan manusia Bodoh yang senang dimaki . aku juge ade perasaan . aku juga manusia seperti semua orang . kita sama sama hormat . mungkin dulu aku bodoh sebab tak beljar . tapi sekrang aku belaja dari kesilapan . apa orang boleh buat aku pon boleh buat . mungkin sekrang belum masa aku nak hidup senang mcm orang lain . tunggu lah satu hari nanti aku juge akan Berjaya seperti orang lain yang Berjaya . Mak Papa pun kadang tu buat kan aku gembira dan sedih , mak mungkin tak banyak masalah untuk aku . tapi papa kadang bila cakap tu pakai lepas je , aku ade perasaan . terasa ouh ! sedih dan pedih . kalau lah dia ada dalam situasi aku . mcm mana ? aku tau mereka dah becerai tapi ingat sikit diorang ad anak untuk jaga walaupon semua dah besar jaga hati sikit . tak salah kan untuk jadi ibubapa yang peyayang ? soal parent tak boleh nak cakap banyak banyak sangat nanti orang cakap aku anak Derhaka . tapi korang tak tau ape yang aku cakap ni benda betul yang tak penah tipu .

Kawan .

Berkawan memang gembira tapi kadang kadang tu ade je yang tak kena . kadang tu aku je yang nak kena jaga hati orang . kawan ni banyak sangat kategori . ade yang masa senang baru nak muncul . ada yang masa masa tertentu baru nak muncul dan banyak lagi lah . kadang tu aku dah meyampah nak kenal dengan insan yang digelar “kawan” ni . Kawan kat Johor lebih baik dari sesetengah kawan kat Ipoh . walaupon banyak yang muda setahun dari aku tapi kadang diorang dapat menilai baik buruk orang . ada masa susah dan ada masa senang . mcm mcm , rasa malas nak duduk ipoh lagi . haha rindu semua kawan kat johor . (:

Aku harap sangat aku dapat jumpa kawan yang ada bila masa susah senang sama sama . hm terima kasih kepada kawan kawan aku yang ada masa aku susah dan yang sanggup layan aku darii pagi sampai malam . haha

Cinta .

Sebut soal ni yang agak pantang sikit . kadang kadang buat diri jadi gila . haha tah lah dah penat kalau nak sembang pasal soal cinta ni ha . bagi aku sekrang lebih baik . mungkin benda yang terjadi dulu bagi pengajaran kat aku supaya jadi insane yang berguna . thanks kepada ex gf yang pernah dan sudi jadi cinta hati sebelum ini . terima kasih . (: .

p/s : aku minta maaf kalau apa yang aku tulis ni buat kan ade pihak yang terasa dengan apa yang aku tulis . aku menulis benda yang benar dan semuanya bermula dari dalam hati . aku akan ingat benda tu walaupon benda tu tak pentingg . thanks .