Friday, January 27, 2012

Cinta Unik

Assalamualaikum , Bismillahirahmannirahim .

Kali ini aku mengarang lagi . Kali ini tentang Cinta . Cinta mmg tidak boleh dipaksa dan cinta itu unik . apa yang aku nak ckp dekat sini , cinta akan datang tak kira jenis . knp aku ckp tak kira jenis ? sebab cinta itu suci dan ape yang paling penting ia amat dan saling melengkapi . Cinta perlu ada keserasian dan memahami antara satu sama lain . Akan tetapi ape yang paling penting di sini ialah berkenaan dengan “Hati” . Adakah anda mencintai kekasih anda sepenuh hati anda ? terima beliau seadanya dan ikhlas cinta kan dia bukan kerna apa-2  . kalau apa yang semua aku kata kan itu betul korang buat , mungkin itu yang dinamakan cinta . Cinta juga tak kenal Usia . sebab itu aku kata cinta itu unik . Bagi aku sendiri cinta itu amat sensitive dan kita perlu menjaga cinta itu , ada yang masa bercinta dia akan meyayangi atau menatang cinta hati beliau bagai air yang penuh , kan ? lepas kahwin , ada tak lagi mcm tu ? ada ! tapi tak ramai . ada sesetengah lelaki sahaja mcm tu .. ini aku bercakap atas pengalaman aku sendiri . Bagi aku bercinta ini memang semua indah . semua bahagia . yang buruk pun rasa mcm Enak je . kan ? Bagi aku , percintaan aku kali ini sugguh indah .. dan kami sentiasa jujur dalam setiap apa yang kami lakukan , haa . paham tak maksud aku ? kalau tak faham ni aku bagi faham .. kami jujur tu maksud nye tak de nak kalis-kalis , cover-cover macho ayu bagai . kalau nak gelak kau gelak je mcm biasa kalau nak buat ape-2 pun buat je mcm biasa .. ini kerana kita kena belajar menerima pasangan kita seadanya .. dan di situ lah anda menilai samaada dia sesuai atau serasi tidak dengan kamu .  jangan lah korek hidung depan dia pulak , itu tak senonoh nama nye . Lagi satu nak bagitahu , perempuan ni unik . sebenarnya ramai perempuan/kekasih yang suka dimanja dan dilayan .. kalau si lelaki ni pandai melayan dan perempuan itu rasa selesa jadi kira “okay” lah kot .

Lastly ,
Korang bercinta lah kerna betul cinta kan kekasih anda , jangan bercinta kerana paras rupa , harta , NAFSU ! jangan sama sekali . faham ? 

No comments: