Friday, January 27, 2012

Cinta Unik

Assalamualaikum , Bismillahirahmannirahim .

Kali ini aku mengarang lagi . Kali ini tentang Cinta . Cinta mmg tidak boleh dipaksa dan cinta itu unik . apa yang aku nak ckp dekat sini , cinta akan datang tak kira jenis . knp aku ckp tak kira jenis ? sebab cinta itu suci dan ape yang paling penting ia amat dan saling melengkapi . Cinta perlu ada keserasian dan memahami antara satu sama lain . Akan tetapi ape yang paling penting di sini ialah berkenaan dengan “Hati” . Adakah anda mencintai kekasih anda sepenuh hati anda ? terima beliau seadanya dan ikhlas cinta kan dia bukan kerna apa-2  . kalau apa yang semua aku kata kan itu betul korang buat , mungkin itu yang dinamakan cinta . Cinta juga tak kenal Usia . sebab itu aku kata cinta itu unik . Bagi aku sendiri cinta itu amat sensitive dan kita perlu menjaga cinta itu , ada yang masa bercinta dia akan meyayangi atau menatang cinta hati beliau bagai air yang penuh , kan ? lepas kahwin , ada tak lagi mcm tu ? ada ! tapi tak ramai . ada sesetengah lelaki sahaja mcm tu .. ini aku bercakap atas pengalaman aku sendiri . Bagi aku bercinta ini memang semua indah . semua bahagia . yang buruk pun rasa mcm Enak je . kan ? Bagi aku , percintaan aku kali ini sugguh indah .. dan kami sentiasa jujur dalam setiap apa yang kami lakukan , haa . paham tak maksud aku ? kalau tak faham ni aku bagi faham .. kami jujur tu maksud nye tak de nak kalis-kalis , cover-cover macho ayu bagai . kalau nak gelak kau gelak je mcm biasa kalau nak buat ape-2 pun buat je mcm biasa .. ini kerana kita kena belajar menerima pasangan kita seadanya .. dan di situ lah anda menilai samaada dia sesuai atau serasi tidak dengan kamu .  jangan lah korek hidung depan dia pulak , itu tak senonoh nama nye . Lagi satu nak bagitahu , perempuan ni unik . sebenarnya ramai perempuan/kekasih yang suka dimanja dan dilayan .. kalau si lelaki ni pandai melayan dan perempuan itu rasa selesa jadi kira “okay” lah kot .

Lastly ,
Korang bercinta lah kerna betul cinta kan kekasih anda , jangan bercinta kerana paras rupa , harta , NAFSU ! jangan sama sekali . faham ? 

Thursday, October 6, 2011

HAPPY BIRTHDAY “ZARITH SAFURA BT ZAHARI”

HAPPY BIRTHDAY  “ZARITH SAFURA BT ZAHARI”

Selamat Hari Lahir Kakak Yang Ke 24 Semoga Panjang Umur Dan Dimurahkan Rezeki . Tambah-2 Lagi Hujung Bulan Ni Dah Nak Kahwin Dengan Jejaka Idaman Kan ? Semoga Bahagia Ke Anak Cucu . Ikatan Perkahwinan Tu Maybe Hadiah Yang Sangat Istimewa Dalam Hidup Kakak . Orang Sebagai Adik Hanya Mampu Berdoa Yang Terbaik Untuk Kakak Dan Apa Yang Kakak Impikan . Semoga Kakak Menjadi Insan Dan Isteri Yang Bertanggungjawab Kelak .

Allah Selamatkan Kamu . 

love you kak

Tuesday, October 4, 2011

Papa .

Papa .

Papa , I love you so much . Evand rindu papa . Terima kasih papa sebab jaga org sepanjang hidup org diatas muka bumi ini . sudah banyak papa korbankan untuk org dan adik beradik . sudah banyak benda yang papa curahkan untuk kami walaupun benda yang papa bagi tu Cuma kecil yang tak nampak tapi bagi org benda yang apa saja papa bagi tu sangat berharga . Papa , sekarang umur org dah 21 . Tak sangka pejam celik org dah besar dah kan pa ? Papa ingt tak dulu org sangat manja dgn papa . papa lah tempat org mengadu bila mak pukul org sebab saja nak bergurau dgn adik*kemba. Papa lah jadi bantal bila org baring sebelah papa . Papa lah segalanya . Org ingt lagi masa kakak buang pistol mainan org dalam longkang , masa tu org tunggu papa balik nak mengadu dekat papa yang kakak dah buang pistol org tu . tgk-2 papa balik dgn bawak pistol baru . hee alangkah gembiranya hati org masa tu papa . lagi satu kenangan bila papa upah org bila cabut kan Uban papa dekat kepala tu . *bila rambut semua hitam baru nampak muda kan pa ? hehe . lepas tu kalau basuh keta papa nanti papa bagi lah rm 5 . banyak tuh masa tu. Bila mintak 2 ringgit mesti papa bagi 5 ringget . papa baik sgt . nak tgk bola pun papa bagi duit . papa tak pernah mengeluh bila org mintak apa apa . org tau sebab org jujur . adik beradik lain takut nak mintak dgn papa . org je yg berani kan . haaa . Muka papa masa umur 21 dulu sama kan mcm muka org sekarang . hensem , kurus , tinggi . mcm *faizal hussien . HAHA . tu papa kalau org mesti mcm pelakon Holywood tu . HAHAHA .

Papa , tapi sayang bila papa dgn mak tak de jodoh lagi . Evand terpaksa akur dgn ketentuan Allah yang jodoh papa dgn mak tak panjang . masa tu org amik spm . agak terjejas lah jugak pa belaja masa tu . Sorry lah kalau Spm org tak bagus . Tapi org janji dgn papa org belaja rajin-2 supaya berupaya menjadi manusia yang berguna di dunia pa . Nanti kalau dah Berjaya org belikan papa rumah tau ! heee org akan berdoa papa panjang umur dan murah rezeki . Harap papa masih ada bila org kahwin nanti . sebab org kahwin lambat pa . 2018 . nak cari duit nak cari harta dulu (:

I love you pa .

Your beloved son
Evand zahari .


zahari ahmad