Tuesday, March 22, 2011

budi bahasa budaya DEPA .

haish . entah apa apa aku nak mengarut hari ni . haa cuma bukan apa saje fikir bahasa bahasa asing kat dunia ni ha . contoh lebih dekat ialah negara jiran kita iaitu Indonesia . bahasa diorang pelik-pelik sebab bahasa depa tak sama dengan kita itu sebab kita pelik dan tak mustahil bila depa dok dengaq bahasa kita pon depa pelik. kan?

contoh bahasa depa yang kita dok pelik sgt tu . ni lah :

*Gampang bahasa depa maksudnya Senang bahasa kita .

*Butuh bahasa depa maksudnya Ingin bahasa kita .

*kayak bahasa depa maksudnya Serupa bahasa kita

kadang kadang banyak lagi yang kita tak tau dan ini je aku dapat tau .
pelik tak pelik kena terima sebab ramai org malaysia suka tgk SINETRON . haha

dah dah . thanks.

2 comments:

syafiQakarim said...

betul.
banyak versi bahasa untuk negara
berbeza.ah.sinetron mmg menggilakan.

evand zee said...

haaa kan ? pe yg best sgt sinetron tu entah lah , haha